Κάθε κατασκευή ακολουθεί έναν “κώδικα” που είναι προϊόν της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών και πραγματώνεται στο ψηφιακό περιβάλλον του MIT Scratch 2.0.
Η πραγματοποίηση όλης αυτής της διαδικασίας εμπλέκει τα παιδιά σε πρακτική, ενεργητική, ομαδική εργασία διερευνητικού & πειραματικού χαρακτήρα (πρώιμοι επιστήμονες), τα βοηθά να κατακτήσουν τη μάθηση, τη γνώση αλλά και γλωσσικές δεξιότητες, μέσω της διατύπωσης ερωτήσεων, αναζήτησης μοτίβων, επιλογής στρατηγικών και της διατύπωσης συμπερασμάτων.
Οι γνώσεις που αποκτούν τα παιδιά σε αυτό το πρόγραμμα, μπορούν φυσικά να τους φανούν χρήσιμες σε περίπτωση που θελήσουν να συμμετάσχουν στον ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού που είναι προάγγελος της παγκόσμιας Ολυμπιάδας της διεθνούς Οργάνωσης WRO.
Engineering
Το πρόγραμμα Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με LEGO WeDo | Scratch είναι σχεδιασμένο για τους μαθητές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού, όπου μέσω της ομαδικής δραστηριότητας γύρω από την κατασκευή ενός ρομποτικού μοντέλου που αλληλεπιδρά με τον αληθινό κόσμο σε πραγματικό χρόνο, τα παιδιά ζουν μια συναρπαστική και ψυχαγωγική εμπειρία που δεν θέλουν να τελειώσει!
Κάθε κατασκευή ακολουθεί έναν “κώδικα” που είναι προϊόν της αλγοριθμικής σκέψης των μαθητών και πραγματώνεται στο ψηφιακό περιβάλλον του MIT Scratch 2.0.
Η πραγματοποίηση όλης αυτής της διαδικασίας εμπλέκει τα παιδιά σε πρακτική, ενεργητική, ομαδική εργασία διερευνητικού & πειραματικού χαρακτήρα (πρώιμοι επιστήμονες), τα βοηθά να κατακτήσουν τη μάθηση, τη γνώση αλλά και γλωσσικές δεξιότητες, μέσω της διατύπωσης ερωτήσεων, αναζήτησης μοτίβων, επιλογής στρατηγικών και της διατύπωσης συμπερασμάτων.
Οι γνώσεις που αποκτούν τα παιδιά σε αυτό το πρόγραμμα, μπορούν φυσικά να τους φανούν χρήσιμες σε περίπτωση που θελήσουν να συμμετάσχουν στον ετήσιο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για μαθητές Δημοτικού που είναι προάγγελος της παγκόσμιας Ολυμπιάδας της διεθνούς Οργάνωσης WRO.
Διαθεματικές Γνώσεις
- Φυσική: Τριβή, Ταχύτητα, Δύναμη, Νόμοι της Μηχανικής
- Τεχνολογία: Περίπλοκες Μηχανές, Αυτόματες Ρομποτικές Κατασκευές
- Μηχανική: Νοητικά Δίπολα – Στατικότητα ή Ευέλικτη Δόμηση, Δύναμη ή Ταχύτητα
- Μαθηματικά: Σύνθετες Αριθμητικές Πράξεις, Αναζήτηση Μοτίβων, Αλγόριθμοι & Απλός Προγραμματισμός
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1η: Εισαγωγή στα ρομπότ & τις ρομποτικές κατασκευές, απλές μηχανές και μηχανισμοί
Ενότητα 2η: Εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, κίνηση κατασκευών μέσω κινητήρα και τηλεχειρισμός τους
Ενότητα 3η: Εισαγωγή στους αισθητήρες και στον αυτοματισμό, επιλογή τηλεχειρισμού ή αυτονομίας ρομποτικών κατασκευών
Ενότητα 4η: Εξοικείωση στη χρήση απλών αλγόριθμων στον προγραμματισμό της αυτονομίας των ρομποτικών κατασκευών (αποφάσεις, επαναλήψεις, τελεστές, μεταβλητές)
Ενότητα 5η: Εφαρμογή δεξιοτήτων στην κατασκευή «προχωρημένων» ρομποτικών κατασκευών
Ενδεικτική Δραστηριότητα
Η δραστηριότητα έχει σκοπό να εισαγάγει τους μαθητές στον κόσμο του WeDo 2.0. Θα περιγράψει και επεξηγήσει εμπειρικά τις έννοιες των μηχανισμών που αποτελούνται από συνδυασμό γραναζιών, αξόνων κινητήρων, την κίνηση του μηχανισμού μιας κατασκευής και των παραμέτρων που την επηρεάζουν, δηλαδή της ισχύος και της διάρκειας λειτουργίας του κινητήρα που κινεί το μηχανισμό. Στους μαθητές καταδεικνύεται ο προγραμματισμός των εντολών που χρειάζονται, για να θέσουν σε κίνηση το μηχανισμό που κατασκεύασαν. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα πειραματιστούν με την ισχύ και τη χρονική διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα και θα αλλάξουν το αρχικό πρόγραμμα που θα τους δοθεί και θα παρατηρήσουν, θα συγκρίνουν & θα εξηγήσουν τις μηχανικές συμπεριφορές της κατασκευής.
- Βάλτε σε κίνηση το μηχανισμό μέσω του προγράμματος που ο εκπαιδευτής σας δείξει και επεξηγήσει τη χρήση των εντολών. Τι παρατηρείτε κατά την κίνηση, η ταχύτητα περιστροφής των 2 αξόνων είναι διαφορετική ή παραμένει ίδια;
- ΑΛΛΑΓΗ 1η : Αφαιρέστε προσεκτικά τη φτερωτή από τον δεύτερο άξονα. Στη συνέχεια αφαιρέστε προσεκτικά και τον άξονα μαζί με τη γρανάζι των 24 δοντιών και αντικαταστήστε το σύμφωνα με τις οδηγίες. Βάλτε για δεύτερη φορά σε κίνηση την αλλαγμένη διάταξη. Τι παρατηρείτε κατά την κίνηση, η ταχύτητα περιστροφής των 2 αξόνων είναι διαφορετική ή παραμένει ίδια;
- ΑΛΛΑΓΗ 2η : Ο εκπαιδευτής σας θα σας δώσει & περιγράψει τις οδηγίες της αλλαγής. Βάλτε για άλλη μια φορά σε κίνηση την αλλαγμένη διάταξη. Τι παρατηρείτε κατά την κίνηση, η ταχύτητα περιστροφής των 2 αξόνων είναι διαφορετική από αυτή του βήματος 11 ή παραμένει ίδια;
0 responses on "Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική με LEGO WeDo 2.0 | Scratch"