Setup Menus in Admin Panel

  • Σύνδεση
  • Κανένα προϊόν στο καλάθι σας.

Μαθαίνω για την αιολική ενέργεια

Περισσότερα από 500 παιδιά σε 7 γυμνάσια, επιλεγμένων ακριτικών νησιών και ηπειρωτικών περιοχών της Ελλάδας εκπαιδεύονται και γνωρίζουν την αξία και τη σημασία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), μέσα από το πρόγραμμα που υλοποίει και συνεχίζει ο STEM Education  σε συνεργασία με τον Όμιλο EUNICE ENERGY GROUP (EEG).

Ο πρώτος ελληνικός ενεργειακός Όμιλος που επενδύει, παράγει και προμηθεύει ηλεκτρική ενέργεια αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές σε συνεργασία με τον STEM Education πραγματοποιούν μια καινοτόμο δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον χώρο της εκπαίδευσης.

Από τον Σεπτέμβριο έως και σήμερα η EEG έχει πραγματοποιήσει δωρεά 84 πακέτων εκπαιδευτικού εξοπλισμού σε 7 Γυμνάσια σε όλη την Ελλάδα με εκπαιδευτικό περιεχόμενο τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Τα σχολεία που έλαβαν τον εξοπλισμό και εντάχθηκαν στο πρόγραμμα του STEM είναι τα γυμνάσια Μάνδρας, Μαγούλας, Τήλου, Φούρνων, Βλαχοκερασιάς & Διστόμου – Αντικύρων ενώ πρόκειται σύντομα να προστεθεί το γυμνάσιο της Αστυπάλαιας.

Ο STEM Education δημιούργησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και πραγματοποίησε εισαγωγικά workshops στα Γυμνάσια που δέχθηκαν τη δωρεά. Οι μαθητές των ωφελούμενων Γυμνασίων είχαν τη ευκαιρία να μάθουν για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) αλλά και για άλλα ουσιώδη κεφάλαια της Φυσικής με βιωματικό τρόπο, μέσα από κατασκευές και πειράματα, εργαζόμενοι σε ομάδες. Μέσω του προγράμματος, εισάγεται η μεθοδολογία STEM στα ωφελούμενα σχολεία για τα επόμενα χρόνια.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) που χορηγήθηκε από την EEG μέσω του STEM Education χρησιμοποιεί ως υλικό τα πακέτα GIGO WIND POWERGIGO LIGHT Solar Energy με τα οποίο οι μαθητές μπορούν να πειραματιστούν ως σύγχρονοι μηχανικοί σε πλήθος διαφορετικών εφαρμογών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ).

Τα εκπαιδευτικά πακέτα του STEM Education δημιουργούν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές συνθήκες για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας & του πνεύματος συνεργασίας ενώ βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν καλύτερη επαφή με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), να μάθουν για τη λειτουργία και τα οφέλη τους τόσο προς το περιβάλλον όσο και τον άνθρωπο. Κυρίως όμως τα βοηθά να μάθουν να συνεργάζονται να αναπτύσσουν ιδέες, να παρατηρούν, να προβληματίζονται και να προετοιμάζονται για τον κόσμο του αύριο.

Το πρόγραμμα Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

«Ο κόσμος στηρίζεται κατά, κύριο λόγο, στον άνθρακα, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο για την παραγωγή ενέργειας. Όμως, τα ορυκτά καύσιμα είναι μη ανανεώσιμα, δηλαδή αντλούνται από πεπερασμένους πόρους που τελικά θα μειωθούν, θα γίνουν υπερβολικά δαπανηροί ή πολύ επιβλαβείς για το περιβάλλον. Αντίθετα, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας – όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια – δεν θα εξαντληθούν ποτέ.»
Η Γερμανία επένδυσε την τελευταία δεκαετία 120 δισ. ευρώ σε μορφές ενέργειας που μολύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Η χώρα έχει αυξήσει στο 28% το ποσοστό του ηλεκτρισμού που παράγει από ανανεώσιμες πηγές. Εάν υπολογιστούν οι μεταφορές και η θέρμανση, το 9% της συνολικής ενέργειας που χρειάζεται η Γερμανία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Πρόκειται για ποσοστό τριπλάσιο από αυτό των ΗΠΑ και εξαπλάσιο από αυτό της Βρετανίας σύμφωνα με την BP Plc.
Την ίδια στιγμή εταιρείες όπως η Siemens, η General Electric και η ABB αναπτύσσουν τα δίκτυα ώστε να είναι δυνατή η μεταφορά ηλεκτρισμού σε ευρύτερες περιοχές. Το δίκτυο στη Γερμανία διανέμει ενέργεια αξίας 200 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Το πρόγραμμα Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Ο κόσμος γύρω μας βρίσκεται σε διαρκή κίνηση. Η κίνηση εξασφαλίζεται από κατάλληλους κινητήρες. Πρόκειται για περίπλοκες μηχανές που ασκούν δυνάμεις- ελκτικές ή απωστικές για να κινήσουν οχήματα, πλοία, αεροσκάφη κ.λ.π. Οι μηχανές είναι εργαλεία, επιτεύγματα του ανθρώπου που απαντούν στο ερώτημά του: πώς μπορώ να πολλαπλασιάσω τις δυνάμεις μου;
Ο Αριστοτέλης έγραφε: Γιατί αν κάθε εργαλείο μπορούσε να ολοκληρώσει το έργο του είτε κατόπιν εξωτερικής εντολής, είτε διαθέτοντας εσωτερικό προγραμματισμό και λειτουργούσε αυτόματα, τότε δε θα είχαν ανάγκη ούτε οι μάστορες κανένα εργάτη, ούτε οι αφέντες κανέναν δούλο.
• Πώς όμως αυτές οι μηχανές εξασφαλίζουν την ενέργεια που χρειάζονται και πώς σχετίζεται η δύναμη με την κίνηση;
• Γιατί το νερό, ο ήλιος και ο άνεμος είναι πηγές ενέργειας; Πώς επιτυγχάνεται η μεταφορά της κίνησης;
• Με ποιο τρόπο δίνονται οι εντολές για να αρχίσει να κινείται μια μηχανή; Γιατί κινούνται στον ουρανό ο Ήλιος και η Σελήνη;
• Γιατί πνέουν οι άνεμοι και πώς κυλάνε τα ποτάμια; Ασκούνται δυνάμεις σε όλα τα κινούμενα αντικείμενα;
Παρόμοια ερωτήματα απασχολούσαν την ανθρωπότητα εδώ και χιλιάδες χρόνια. Φύση, φυσικό περιβάλλον, μηχανές, κίνηση, ηλιακή ενέργεια, μετατροπή μορφών ενέργειας, τρόποι μεταφοράς της μηχανικής ενέργειας, αυτοματισμοί.

Ε1 Με τι μέγεθος χαρτιου μπορείτε να κάνετε το μοντέλο σας να πετάξει;

Ε2 Πως μπορείτε να αλλάξετε την ταχύτητα του ανέμου στο μοντέλο σας;

15 Απριλίου, 2019

0 responses on "Μαθαίνω για την αιολική ενέργεια"

Αφίστε ένα μήνυμα

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *



Πλατφόρμα εκπαιδευτικού περιεχομένου από τον STEM Education!

To STEM@Home είναι μια δυναμική συλλογή από συναρπαστικές και εύκολες πρακτικές δραστηριότητες σχετικές με τις επιστήμες και την τεχνολογία, που προσκαλούν όλη την οικογένεια να περάσει καλά, μαθαίνοντας παράλληλα.

Επικοινωνία

STEM Education Head Office

  • Στρατηγού Μαρούλη 7,15342, Αγία Παρασκευή

  • 2106010162

  • info@stem.edu.gr

Εγγραφή στο newsletter

Ο STEM Education σας παρέχει ενημερώσεις και πληροφόρηση για τα μαθήματα και τις εκπαιδευτικές του δράσεις.

Προστασία προσωπικών δεδομένων

top
STEM @home! © by STEM Education